نوامبر 12, 2019

احساس درد عضلانی بعد از ورزش ناشی از چیست؟ | بیماری

: احساس درد عضلانی بعد از ورزش به وجود اومده به وسیله چیه؟

: تا حالا واسه بیشتر ما پیش اومده که بعد از شروع یه فعالیت جدید بدنی و یا در طول تمرینات سخت ورزشی احساس درد در عضلات کنیم.
به آوای سلامت، درد عضلانی بعد از ورزش جدا از سطح تناسب اندام، هر کسی رو ممکنه تحت تاثیر بذاره. این نوع سفتی و درد عضلات طبیعی بوده و دووم چندانی نداره.
درد عضلات بعد از فعالیت بدنی وقتی اتفاق می افته که شما مبادرت به یه فعالیت جدید ورزشی می کنین، نوع ورزش خود رو تغییر می دید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی رو زیاد می کنین. این روند منتهی به آسیب میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی و در نتیجه درد و سفتی عضلات می شه.
درد عضلانی به وجود اومده به وسیله ورزش حتی واسه کسائی که سالهاست ورزش می کنن هم ایجاد می شه. خبر خوب اینه که درد کم کم با گسترش دامنه حرکات ورزشی کم میشه.
کدوم فعالیتا باعث سفتی و درد عضلات می شن؟
هر فعالیتی که منتهی به انقباض عضلات شه، درد تولید می کنه. نمونه هایی از انقباضات عضلانی غیر عادی شامل بالا و پایین رفتن از پله، دویدن، کاهش وزن و فشار یو پیه.
مدت زمان درد عضلانی چقدره؟
این درد معمولا ۳ تا ۵ روز زمان میبره. درد می تونه از طیف ناچیز تا متوسط و شدید متغیر باشه. درد عضلانی معمولا یکی دو روز بعد از ورزش اتفاق می افته. البته این نوع درد نباید با آسیبای احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیبای دیگه اشتباه گرفته شه.
چیجوری میشه درد رو کم کرد؟
هیچ درمان صد در صد موثری واسه کاهش درد عضلانی به وجود اومده به وسیله ورزش وجود نداره با این حال به کار گیری کیسه های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، به همراه استراحت می تونه تا حدی آرامش دهنده باشه. اگه درد ضعیف کننده باشه، یا تورم سنگین ایجاد شده باشه، باید به دکتر مراجعه کنین.
راهکارهای پیشگیرانه
یکی از بهترین راه ها واسه جلوگیری از این درد، شروع آروم و کم کم هر نوع فعالیت جدید ورزشیه. اجازه بدین عضلاتتون واسه شروع ورزش جدید با حرکات منطبق شن.
گرم کردن بدن قبل از ورزش واسه کاهش این دردها موثره. ورزش کردن با عضلات گرم شانس آسیب رو هم کم می کنه.
حرکات کششی قبل یا بعد از ورزش هم به کاهش دردهای عضلانی کمک می کنه.
میشه با وجود درد عضلانی بازم ورزش کرد؟
اگه درد باعث می شه سخت ورزش کنین، بهتره از انجام فعالیت دوری کنین و دست کم واسه چند روز در حالت استراحت باشین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *