شرکتهای مختلفی در ایران در زمینه تولید و عرضه کلاچ برقی/ اتوماتیک فعالیت داشته اند. اما شروع اینکار از شرکت ایرانخودرو و در ارتباط با خودروهای سفارشی معلولین و با خرید از یک سازنده آلمانی صورت گرفت.

پس از آن تیمی از کارشناسان فنی زبده شرکت ایرانخودرو به فکر ساخت این محصول افتادند. در سال 1385 اختراعی در این زمینه ثبت نمودند و پس از آن از این تیم آقای مهندس علیرضا پورگمرکی شرکتی در ایران با عنوان پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب تاسیس نمود.

اوج فعالیت کلاچ برقی در ایران به سال 1387 و اعلام نیاز شرکت پارس خودرو به محصولات کلاچ برقی و گیربکس AMT برای معلولین بود.

به طور موازی با پژوهشگران الکترونیک خورو کامیاب شرکت نگین فن آور شریف از سال 1385 که برای تولید گیربکس اتوماتیک AMT تاسیس شده بود فعالیت می کرد. مدیر این شرکت فرشید امیری اولین فارغ التحصیل دو رشته همزمان مهندسی برق و مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان علمی کشور با ایده های بزرگی نگین فن آور شریف را تاسیس نمود و تمایلی برای فعالیت در زمینه کلاچ برقی نداشت. او در همین سال برای پراید گیربکس اتوماتیک خود از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران تائیدیه فنی گرفت.

در سال 1387 و پس از عقد قرارداد نگین فن آور شریف در خصوص گیربکس AMT با پارس خودرو و عقد قرارداد کلاچ اتوماتیک با پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب  با پارس خودرو و استقبال از این محصولات و با پیشنهاد پارس خودرو نگین فن آور شریف طی مدت کوتاهی محصول کلاچ برقی را به عنوان یک زیر مجموعه AMT ساخت و قراردادی نیز در این زمینه با پارس خودرو منعقد شد.

در همین سال آقای مهندسی ابراهیم حسینی محصولی را تحت عنوان کلاچ برقی ساخته بود که مورد قبول کارشناسان شرکت پارس خودرو واقع نشد.

مخترع کلاچ برقی کیست؟

به طور موازی نیز شرکتی در شیراز با عنوان سورین صنعتگران سپنتا فعالیت داشت که ظاهرا خود نیز تمایلی برای عرضه به پارس خودرو نداشت.

فعالیت کلاچ برقی همچنان ادامه داشت و به مرور مهندس حسینی شرکت الکتروهوشمند آسیا را فعالیت داد و محصول کلاچ برقی را به بازار عرضه نمود.

در این سالها کامیاب با شخص جدیدی بنام  آقای محمدباقر محمد زاده بعنوان مسئول فروش انحصاری قرارداد بست و در بخش فروش فعالیت داشتند.

پس از مدتی ایشان از کامیاب جدا شد و مدتی به عنوان مسئول فروش در نگین فن آور شریف مذاکره نمود که با این شرکت نیز به توافق نرسید و سرانجام راهی شرکت الکتروهوشمند آسیا شد.

پس از آن آقای محمد زاده خودش کلاچ اتوماتیک ساخت و برای محصول خود یک شرکت در سال 1392 تاسیس نمود و نام آن را بسیار شبیه به نام محصول قبلی با نام الکترو توسعه آسیا صنعت (اتاکو) البته با مسئولیت محدود نام نهاد. این شرکت تا کنون برخلاف نص صریح ماده 95 قانون تجارت هیچگاه در عنوان خود از عبارت مسئولیت محدود استفاده نکرده است. لذا در عداد شرکتهای تضامنی قرار خواهد گرفت.

 

قیمت دستگاه جی پی اس خودرو رابطه مستقیم با امکانات و قدرت باتری آن دارد. به عنوان مثال ردیاب های آهنربایی نظامی که یکی از قدرتمندترین مدل هاست میتواند تا یک سال بدون شارژ مجدد کار کند ولی مدل های ارزانتر عمر باتری شان نهایتا تا دو هفته (بدون شارژ مجدد) خواهد بود.

معرفی ارزانترین جی پی اس

سایر امکانات مانند شنود داخل خودرو و سیستم آهنربایی (غیرقابل جداسازی) نیز میتوانند بر قیمت ردیاب انتخابی شما تاثیرگذار باشند. مشاورین ما به شما کمک میکنند که متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.